Najważniejsze trendy marketingowe na 2017 rok

Nowy rok oznacza nowe wyzwania dla marketera, który musi podążać za trendami, by być efektywnym w swoich działaniach. Marketing koncentruje się wokół klienta, dlatego oczywiście jego potrzeby i doświadczenia wciąż będą stały w centrum zainteresowania i analiz biznesowych. Zatem z czym przyjdzie się zmierzyć w marketingu podczas nadchodzącego roku?

Transparentność marki

„Ludzka twarz marki” jest tym co przyciąga konsumentów. Ludzie kupują od ludzi, których lubią, a lubią tych, którzy mają podobne spojrzenie na świat, wyznawane wartości i sposób na życie. Warto zatem zdefiniować obszar swojej marki, o którym będziesz mógł mówić wprost, wyrażając zdanie i poglądy. Wymaga to oczywiście pełnej transparentności. Nie bój się również wskazywać sukcesów, jak i porażek firmy. Pozornie kompromitujące zdarzenia można przyjąć z dystansem, a za wpadki można tylko przeprosić i wynagrodzić to swoim klientom. Odbiorcy z pewnością docenią ten ruch.

Influencer marketing

Warto zaangażować celebrytów w tworzenie i promocję treści marketingowych, ponieważ internauci częściej ufają rekomendacjom prawdziwych ludzi, niż marek w przebraniu. Influencer marketing to nie nowość, jednak ostatnio zmieniło się postrzeganie tego rodzaju marketingu oraz rola wpływowych osób. Obecnie blogerzy lub właściciele startupów są najlepszymi infuencerami, ponieważ są całkowicie transparentni oraz wyznaczają trendy.

Live streaming

Videomarketing był jednym z najgorętszych trendów 2016 roku i w tej kwestii nie zapowiadają się żadne zmiany, ponieważ jego potencjał nie został jeszcze w pełni wyczerpany. Marki prześcigają się w kreatywnych pomysłach na wykorzystanie filmików, które rozprzestrzenią się wirusowo. Każdy chce być w samym centrum wydarzeń, dlatego transmitowanie video w czasie rzeczywistym jest kolejną małą rewolucją w świecie marketingu. Live streaming bywa pomocny przede wszystkim w budowaniu marki osobistej, podczas kreatywnej akcji promocyjnej, relacji z wydarzeń oraz daje możliwość interakcji z widzami w czasie rzeczywistym np. poprzez webinary.

Filmy 360 stopni

Film sferyczny można oglądać wiele razy i przy każdej odsłonie odkryć coś nowego. W standardowym filmie oglądamy obraz, który sugeruje nam operator kamery, w przypadku filmu 360 stopni to my decydujemy o tym, gdzie powędrują nasze oczy, a jako konsumenci lubimy posiadać moc decyzyjną. Filmy sferyczne można kreatywnie wykorzystać podczas promocji marki, prezentacji ciekawych miejsc, wydarzeń z życia firmowego, czy prezentacji nowej siedziby firmy. Filmy 360 stopni można publikować na YouTube, portalach społecznościowych oraz na własnej stronie internetowej.

Reklama natywna

Jest to rodzaj nienachalnej reklamy, prawie niezauważalnej, a jednak zapadającej w pamięć. Zrodziła się na skutek ślepoty banerowej (banner blindness), czyli blokowania przez internautę wszystkiego, co przypomina reklamę. Chyba najprostszym przykładem reklamy natywnej jest słynne selfie z gali rozdania Oskarów. Zdjęcie zostało wykonane telefonem Samsung Galaxy Note 3 i wygląda bardzo spontanicznie, jednak całość została zaplanowana przez markę, która na kampanię wydała 20 mln $.

Jak myślicie – jakie trendy przeniesie jeszcze 2017 rok?